خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/03 - 11:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی

از هزینه‌های بالای درمان تا کمبود تخت‌ سوختگی و حمایت نکردن بیمه‌ها

هزینه‌های بالای درمان، اعتبارات محدود، کمبود تخت و عدم حمایت کامل بیمه‌ها از جمله مشکلاتی است که بیماران سوختگی به طور مداوم با آنها روبرو هستند و همچنان رفع نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ بر اساس اظهارات مسئولان، مرگ و میر بر اثر سوختگی بیش از دو برابر متوسط جهانی بوده و قشر ضعیف جامعه بیشتر با آن درگیر است بنابراین انتظار می رود دولت و مجلس در لایحه بودجه سال 99 بیماران سوختگی که در این شرایط نامناسب اقتصادی برای درمان هر درصد سوختگی باید 5 میلیون تومان هزینه کنند را فراموش نکنند.



اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار خانه ملت، با انتقاد از اینکه سوختگی در ایران 8 برابر استاندارد جهانی است، گفت: هزینه های بالای درمان، اعتبارات محدود در کنار کمبود تخت سوختگی و عدم حمایت کامل بیمه‌ها مشکلات زیادی را برای بیماران سوختگی ایجاد کرده است.











اصغر سلیمی


نماینده مردم سیرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود 2 هزار تخت سوختگی در کشور، افزود: سوختگی در کشور به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی رو به افزایش و درمان سوختگی‌های شدید بسیار طولانی و نیازمند مراقبت‌های ویژه و در برخی موارد با عفونت همراه است بنابراین باید به تامین بودجه مناسب برای حمایت از این بیماران توجه شود.



وی از عدم حمایت کامل بیمه ها از بیماران سوختگی انتقاد کرد و ادامه داد: هزینه درمان هر درصد سوختگی 5 میلیون تومان است و برخی از هزینه‌ها مانند داروهای مورد نیاز و پانسمان ها تحت پوشش بیمه نیستند در واقع برخی پانسمان ها در کشور تولید نمی شود و باید وارد شوند و هزینه بالایی دارند در حالی که اغلب افرادی که دچار سوختگی می شوند از اقشار ضعیف جامعه هستند بنابراین می طلبد با توجه به هزینه بالای درمان حمایت بیمه‌ای از این بیماران افزایش یابد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه بیمارستان‌های خصوصی پایتخت به دلیل هزینه بالای درمان سوختگی بخش سوختگی ندارند بر ضرورت راه‌اندازی و ایجاد بیمارستان سوختگی در تمامی استان‌ها تاکید کرد و گفت: برخی از استان‌های بیمارستان سوختگی ندارند و بیماران باید برای درمان به استان‌های همجوار مراجعه کنند البته بیمارستان‌های سوختگی هم با کمبود تخت مواجه هستند بنابراین نیاز است به راه‌اندازی بیمارستان‌ها در تمامی استان‌ها و ایجاد واحد سوختگی در تمامی بیمارستان‌ها توجه کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 293083
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار